موقع الدي في دي العربي

الموقع الأكثر تطوراً في مجال الترفيه والتسلية وهو أحد مواقع شبكة منتديات مكتوب، تابع أحدث أخبار الأدب والفن الأفلام والمسلسلات، الرياضة، البرامج والألعاب، الفضائيات والاتصالات، العلوم واللغات، شاركنا آرائك مع محبي الفن والثقافة ، انضم الآن



+ الرد على الموضوع
النتائج 1 إلى 9 من 9
Like Tree0Likes

الموضوع: عايز اشترى بدلة

  1. #1

    عايز اشترى بدلة

    دلوقتى انا عايز اشترى بدلة ومش عارف ايه الانواع الموجودة للبدل واساميها والبدلة دى للشغل مش لمناسبة وانا نحيل وطولى مناسب (عادى) فاجو الاستفادة بمشاركتكم

  2. #2
    الصورة الرمزية 0159
    تاريخ التسجيل
    Jul 2007
    المشاركات
    456
    لو انت رفيع احسن بدلة تناسبك البدلة الاسبانى لانها بتلم الجسم ومش بتبين الرفع
    واسمها بالانجليزى slim cut

  3. #3
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة 0159 مشاهدة المشاركة
    لو انت رفيع احسن بدلة تناسبك البدلة الاسبانى لانها بتلم الجسم ومش بتبين الرفع
    واسمها بالانجليزى slim cut
    شكرا على الاهتمام ولو قدرت حضرتك تفيدنى اكتر عن انواع البدل واسعارها بتختلف من نوع لاخر وكده يعنى الليلة كلها معلش تعبك معايا

  4. #4
    تاريخ التسجيل
    Aug 2005
    المشاركات
    203
    بص يا باشا
    انواع البدل كتير
    لازم تحدد ميزانيتك اولا عشان اقدر اقولك تجيب نوع ايه ومنين
    لكن عموما

    عندك مثلا جاي لاروش
    ده هتلاقي سعر البدلة 950 جنيه ده العادي
    لو موديل قديم مركون عند المحل من السنة اللي فاتت مثلا ممكن تلاقيه بـ 850
    الموديلات الجديدة من جاي لاروش ممكن بيوصل سعر بعضها الي 1380 جنيه تقريبا
    لكن بدل جاي لاروش جميلة جدا ومريحة وخطوط الموضة فيها متجددة
    توكيل جاي لاروش ليه فرعين : الاول في عباس العقاد في ظهر جنينة مول - هتطلع من المخرج الجانبي الايمن لمبني جنينة مول هتلاقي نفسك في شارع تاخده لاخره وتكسر شمال وتمشي حوالي 200 متر هتلاقي جاي لاروش
    الفرع الثاني في السبع عمارات - بس مش فاكر فين بصراحة

    عندك كمان بيير كردان
    وده اسعاره بتبقي قريبة اوي من جاي لاروش لكن غالبا لا تتعدي الـ 950 جنيه
    زمان كان ليه توكيل خاص لكن دلوقتي بيتهيألي قفل لكن هتلاقيه في المحلات اللي هقلك عليها في الاخر اللي بتضم ماركات كتير
    بدل بيير كردان جميلة جدا ولا تقل عن جاي لاروش وان كانت خطوط الموضة في جاي لاروش اسرع والتنوع اكبر

    عندك كمان ماريو باروتي
    بس ده اسعاره بتبقي اعلي شوية
    يعني البدلة تبدأ من 1200 تقريبا

    وفيه كمان كونكريت وده هتلاقيه في توكيلات كونكريت بكل فروعها
    سعر البدلة قريب لاسعار ماريو باروتي
    بس انا بحس كونكريت احسن
    ولو عاوز سعر افضل فيه ستوك لكونكريت في المعادي الجديدة - شارع الجزائر من ميدان الجزائر - ثالث شارع جانبي يمين
    اسعاره بتبقي اقل واحاجته حلوة جدا وكمان لو رحته في اواخر الصيف او الشتا بيبقي عامل sale جاااااامد سواء علي البدل او اي حاجة عنده
    بس روح بدري لان الحاجة عنده بتخلص بسرعة

    وفي كمان سليني
    حاجته حلوة واسعاره بتكون حوالي 750 وطالع حتي 1500 - 1600 للبدلة
    خطوط الموضة بتاعته ايطالي مش فرنساوي زي جاي لاروش او بيير كردان
    وطبعا توكيل سليني مالي البلد فروعه بقت اكتر من جاد بتاع الفول والطعمية

    وفيه تيد لاموند
    وده بدله معقوله لكن انا بشوف ان اسعارها مبالغ فيها بصراحة اليومين دول
    سمعت ان السبب ان جاي لاروش او شركة كبيرة تانية اشترت تيد لاموند
    المهم اسعارة بتبقي اغلي من جاي لاروش بشوية
    بس جاي لاروش وبيير كردان افضل بصراحة

    فيه كمان بي تي ام
    بس ده اسعاره غاليه بالكدب
    البدلة عادية وممكن توصل الفين جنيه واحيانا ثلاثة
    لكن لو عاوز منه اسعار حلوة شوف الاستوكات بتاعته فين بيبقي عامل sale جامد فيها وهي هي البدلة يبيقي فيها عيب بسيط جدا لا يري غالبا

    وفيه كمان فيستيا لو عاوز سعر اقل
    بتكون اسعارها ما بين 500 الي 650 جنيه تقريبا وفيه كمان لورنزو نفس الاسعار تقريبا ونفس الجودة
    حاجتهم مش بطالة
    ولو مش مستعجل يبقي تفصل عندهم احسن
    بالنسبة لفستيا
    التفصيل عندهم بياخذ شهر لو فيه فرع القاهرة وده مكانه في 59 شارع شهاب بالمهندسين
    ولو في المركز الرئيسي في اسكندرية وده في سموحة بياخد ثلاث اسابيع
    بس يستحسن تشتري القماش من بره لان تشكيلة القماش اللي عندهم مش حلوة
    واحسن مكان تشتري منه قماش هي محلات القماش اللي ادام جراج الاوبرا

    بالنسبة لورنزو
    اي فرع ليه قلهم عاوز افصل وهما هياخدو المقاسات ويودوها المصنع
    بتاخد شهر تقريبا

    بس بصراحة بعد تجربة الجاهز والتفصيل

    انا بفضل الجاهز الف مرة طالما مقاسك موجود والبدلة مظبوطة عليك ومفهاش عيوب

    ونصيحة لو اول مرة تشتري او مش بتلبس بدل كتير
    لااااااااااااااااازم تاخد حد معاك يكون ليه في الحوار عشان يشوف البدلة عليك ويقولك رأيه
    لان في ديفوهات في البدلة مستحيل تشوفها او تلاحظها انت وانت لابسها خاصة في ظهر البدلة

    مش ان البدلة تكون وحشة

    لكن مش مظبوطة عليك

    بالنسبة للمحلات اللي بتبيع اغلب الماركات مجمعة عندك جراند ستور ومانتيرو ودول هتلاقيهم في مولات كتير اوي وكمان ليهم فروع بره المولات
    بس دول مش هتلاقي عندهم فيستيا او لورنزو او ما شابههم

    واخيرا لو عاوز نصيحتي
    في البدل المثل اللي بيقول الغالي تمنه فيه مظبووووووط جدا

    وبالتوفيق
    التعديل الأخير تم بواسطة khaoooda; 01-04-2011، الساعة 08:49 PM

  5. #5
    الصورة الرمزية fuooz
    تاريخ التسجيل
    Nov 2007
    المشاركات
    13,101
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة khaoooda مشاهدة المشاركة
    بص يا باشا
    انواع البدل كتير
    لازم تحدد ميزانيتك اولا عشان اقدر اقولك تجيب نوع ايه ومنين
    لكن عموما

    عندك مثلا جاي لاروش
    ده هتلاقي سعر البدلة 950 جنيه ده العادي
    لو موديل قديم مركون عند المحل من السنة اللي فاتت مثلا ممكن تلاقيه بـ 850
    الموديلات الجديدة من جاي لاروش ممكن بيوصل سعر بعضها الي 1380 جنيه تقريبا
    لكن بدل جاي لاروش جميلة جدا ومريحة وخطوط الموضة فيها متجددة
    توكيل جاي لاروش ليه فرعين : الاول في عباس العقاد في ظهر جنينة مول - هتطلع من المخرج الجانبي الايمن لمبني جنينة مول هتلاقي نفسك في شارع تاخده لاخره وتكسر شمال وتمشي حوالي 200 متر هتلاقي جاي لاروش
    الفرع الثاني في السبع عمارات - بس مش فاكر فين بصراحة

    عندك كمان بيير كردان
    وده اسعاره بتبقي قريبة اوي من جاي لاروش لكن غالبا لا تتعدي الـ 950 جنيه
    زمان كان ليه توكيل خاص لكن دلوقتي بيتهيألي قفل لكن هتلاقيه في المحلات اللي هقلك عليها في الاخر اللي بتضم ماركات كتير
    بدل بيير كردان جميلة جدا ولا تقل عن جاي لاروش وان كانت خطوط الموضة في جاي لاروش اسرع والتنوع اكبر

    عندك كمان ماريو باروتي
    بس ده اسعاره بتبقي اعلي شوية
    يعني البدلة تبدأ من 1200 تقريبا

    وفيه كمان كونكريت وده هتلاقيه في توكيلات كونكريت بكل فروعها
    سعر البدلة قريب لاسعار ماريو باروتي
    بس انا بحس كونكريت احسن
    ولو عاوز سعر افضل فيه ستوك لكونكريت في المعادي الجديدة - شارع الجزائر من ميدان الجزائر - ثالث شارع جانبي يمين
    اسعاره بتبقي اقل واحاجته حلوة جدا وكمان لو رحته في اواخر الصيف او الشتا بيبقي عامل sale جاااااامد سواء علي البدل او اي حاجة عنده
    بس روح بدري لان الحاجة عنده بتخلص بسرعة

    وفي كمان سليني
    حاجته حلوة واسعاره بتكون حوالي 750 وطالع حتي 1500 - 1600 للبدلة
    خطوط الموضة بتاعته ايطالي مش فرنساوي زي جاي لاروش او بيير كردان
    وطبعا توكيل سليني مالي البلد فروعه بقت اكتر من جاد بتاع الفول والطعمية

    وفيه تيد لاموند
    وده بدله معقوله لكن انا بشوف ان اسعارها مبالغ فيها بصراحة اليومين دول
    سمعت ان السبب ان جاي لاروش او شركة كبيرة تانية اشترت تيد لاموند
    المهم اسعارة بتبقي اغلي من جاي لاروش بشوية
    بس جاي لاروش وبيير كردان افضل بصراحة

    فيه كمان بي تي ام
    بس ده اسعاره غاليه بالكدب
    البدلة عادية وممكن توصل الفين جنيه واحيانا ثلاثة
    لكن لو عاوز منه اسعار حلوة شوف الاستوكات بتاعته فين بيبقي عامل sale جامد فيها وهي هي البدلة يبيقي فيها عيب بسيط جدا لا يري غالبا

    وفيه كمان فيستيا لو عاوز سعر اقل
    بتكون اسعارها ما بين 500 الي 650 جنيه تقريبا وفيه كمان لورنزو نفس الاسعار تقريبا ونفس الجودة
    حاجتهم مش بطالة
    ولو مش مستعجل يبقي تفصل عندهم احسن
    بالنسبة لفستيا
    التفصيل عندهم بياخذ شهر لو فيه فرع القاهرة وده مكانه في 59 شارع شهاب بالمهندسين
    ولو في المركز الرئيسي في اسكندرية وده في سموحة بياخد ثلاث اسابيع
    بس يستحسن تشتري القماش من بره لان تشكيلة القماش اللي عندهم مش حلوة
    واحسن مكان تشتري منه قماش هي محلات القماش اللي ادام جراج الاوبرا

    بالنسبة لورنزو
    اي فرع ليه قلهم عاوز افصل وهما هياخدو المقاسات ويودوها المصنع
    بتاخد شهر تقريبا

    بس بصراحة بعد تجربة الجاهز والتفصيل

    انا بفضل الجاهز الف مرة طالما مقاسك موجود والبدلة مظبوطة عليك ومفهاش عيوب

    ونصيحة لو اول مرة تشتري او مش بتلبس بدل كتير
    لااااااااااااااااازم تاخد حد معاك يكون ليه في الحوار عشان يشوف البدلة عليك ويقولك رأيه
    لان في ديفوهات في البدلة مستحيل تشوفها او تلاحظها انت وانت لابسها خاصة في ظهر البدلة

    مش ان البدلة تكون وحشة

    لكن مش مظبوطة عليك

    بالنسبة للمحلات اللي بتبيع اغلب الماركات مجمعة عندك جراند ستور ومانتيرو ودول هتلاقيهم في مولات كتير اوي وكمان ليهم فروع بره المولات
    بس دول مش هتلاقي عندهم فيستيا او لورنزو او ما شابههم

    واخيرا لو عاوز نصيحتي
    في البدل المثل اللي بيقول الغالي تمنه فيه مظبووووووط جدا

    وبالتوفيق
    ياريت يكون فى صور لكل الانواع اللى حضرتك اشرت اليها

  6. #6
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة khaoooda مشاهدة المشاركة
    بص يا باشا
    انواع البدل كتير
    لازم تحدد ميزانيتك اولا عشان اقدر اقولك تجيب نوع ايه ومنين
    لكن عموما

    عندك مثلا جاي لاروش
    ده هتلاقي سعر البدلة 950 جنيه ده العادي
    لو موديل قديم مركون عند المحل من السنة اللي فاتت مثلا ممكن تلاقيه بـ 850
    الموديلات الجديدة من جاي لاروش ممكن بيوصل سعر بعضها الي 1380 جنيه تقريبا
    لكن بدل جاي لاروش جميلة جدا ومريحة وخطوط الموضة فيها متجددة
    توكيل جاي لاروش ليه فرعين : الاول في عباس العقاد في ظهر جنينة مول - هتطلع من المخرج الجانبي الايمن لمبني جنينة مول هتلاقي نفسك في شارع تاخده لاخره وتكسر شمال وتمشي حوالي 200 متر هتلاقي جاي لاروش
    الفرع الثاني في السبع عمارات - بس مش فاكر فين بصراحة

    عندك كمان بيير كردان
    وده اسعاره بتبقي قريبة اوي من جاي لاروش لكن غالبا لا تتعدي الـ 950 جنيه
    زمان كان ليه توكيل خاص لكن دلوقتي بيتهيألي قفل لكن هتلاقيه في المحلات اللي هقلك عليها في الاخر اللي بتضم ماركات كتير
    بدل بيير كردان جميلة جدا ولا تقل عن جاي لاروش وان كانت خطوط الموضة في جاي لاروش اسرع والتنوع اكبر

    عندك كمان ماريو باروتي
    بس ده اسعاره بتبقي اعلي شوية
    يعني البدلة تبدأ من 1200 تقريبا

    وفيه كمان كونكريت وده هتلاقيه في توكيلات كونكريت بكل فروعها
    سعر البدلة قريب لاسعار ماريو باروتي
    بس انا بحس كونكريت احسن
    ولو عاوز سعر افضل فيه ستوك لكونكريت في المعادي الجديدة - شارع الجزائر من ميدان الجزائر - ثالث شارع جانبي يمين
    اسعاره بتبقي اقل واحاجته حلوة جدا وكمان لو رحته في اواخر الصيف او الشتا بيبقي عامل sale جاااااامد سواء علي البدل او اي حاجة عنده
    بس روح بدري لان الحاجة عنده بتخلص بسرعة

    وفي كمان سليني
    حاجته حلوة واسعاره بتكون حوالي 750 وطالع حتي 1500 - 1600 للبدلة
    خطوط الموضة بتاعته ايطالي مش فرنساوي زي جاي لاروش او بيير كردان
    وطبعا توكيل سليني مالي البلد فروعه بقت اكتر من جاد بتاع الفول والطعمية

    وفيه تيد لاموند
    وده بدله معقوله لكن انا بشوف ان اسعارها مبالغ فيها بصراحة اليومين دول
    سمعت ان السبب ان جاي لاروش او شركة كبيرة تانية اشترت تيد لاموند
    المهم اسعارة بتبقي اغلي من جاي لاروش بشوية
    بس جاي لاروش وبيير كردان افضل بصراحة

    فيه كمان بي تي ام
    بس ده اسعاره غاليه بالكدب
    البدلة عادية وممكن توصل الفين جنيه واحيانا ثلاثة
    لكن لو عاوز منه اسعار حلوة شوف الاستوكات بتاعته فين بيبقي عامل sale جامد فيها وهي هي البدلة يبيقي فيها عيب بسيط جدا لا يري غالبا

    وفيه كمان فيستيا لو عاوز سعر اقل
    بتكون اسعارها ما بين 500 الي 650 جنيه تقريبا وفيه كمان لورنزو نفس الاسعار تقريبا ونفس الجودة
    حاجتهم مش بطالة
    ولو مش مستعجل يبقي تفصل عندهم احسن
    بالنسبة لفستيا
    التفصيل عندهم بياخذ شهر لو فيه فرع القاهرة وده مكانه في 59 شارع شهاب بالمهندسين
    ولو في المركز الرئيسي في اسكندرية وده في سموحة بياخد ثلاث اسابيع
    بس يستحسن تشتري القماش من بره لان تشكيلة القماش اللي عندهم مش حلوة
    واحسن مكان تشتري منه قماش هي محلات القماش اللي ادام جراج الاوبرا

    بالنسبة لورنزو
    اي فرع ليه قلهم عاوز افصل وهما هياخدو المقاسات ويودوها المصنع
    بتاخد شهر تقريبا

    بس بصراحة بعد تجربة الجاهز والتفصيل

    انا بفضل الجاهز الف مرة طالما مقاسك موجود والبدلة مظبوطة عليك ومفهاش عيوب

    ونصيحة لو اول مرة تشتري او مش بتلبس بدل كتير
    لااااااااااااااااازم تاخد حد معاك يكون ليه في الحوار عشان يشوف البدلة عليك ويقولك رأيه
    لان في ديفوهات في البدلة مستحيل تشوفها او تلاحظها انت وانت لابسها خاصة في ظهر البدلة

    مش ان البدلة تكون وحشة

    لكن مش مظبوطة عليك

    بالنسبة للمحلات اللي بتبيع اغلب الماركات مجمعة عندك جراند ستور ومانتيرو ودول هتلاقيهم في مولات كتير اوي وكمان ليهم فروع بره المولات
    بس دول مش هتلاقي عندهم فيستيا او لورنزو او ما شابههم

    واخيرا لو عاوز نصيحتي
    في البدل المثل اللي بيقول الغالي تمنه فيه مظبووووووط جدا

    وبالتوفيق
    انا بجد مش عارف اشكر حضرتك ازاى شكرا على رد حضرتك
    بس انا والله فكرت انى افصل واهو احسن ,لان صعب الاقى مقاسى :وكمان منها حيبقى اقل فى التكلفة وحتكون الحاجة مظبوطة جدا على .... بس اخر استفسار والله
    دلوقتى بالنسبة للتفصيل انا مثلا عايز تفصيلة معينة بس بصراحة مش عارف اسمها هل فى انواع للتفصيل ولا هو اللى حيفصل (الخياط / الترزى) حيفهم لوحده يعنى مثلا انا عايز البدلة ب 2 زرار وانا رفيع جدا وعايز البدلة تبقى مظبوطة عليا ومش مبهوأة فهل فى اشكال معينة من التصاميم لها اسماء محددة ولا ايه ؟؟؟؟؟؟؟
    وتانى مرة بردو شكرا لرد حضرتك السابق ..............

  7. #7
    يا جماعة انا قعدت ادور لقيت تلات مسميات slim fit regular fit tailored fit ما الفرق بينهم وايهما انسب لجسم نحيل جدا دون عضلات وطول مناسب

  8. #8
    تاريخ التسجيل
    Aug 2005
    المشاركات
    203
    بص يا ريس
    هو الميزة في التفصيل انك بتنقي وتختار اللي انت عاوزه في البدلة
    يعني
    اتنين زرار
    ثلاثة
    جيب واحد
    جيبين فوق بعض - نازلة موضة شوية خاصة في بدل slim لكن مش ظريفة بصراحة
    اي حاجة انت عاوزها
    حشو زيادة في الصدر مثلا
    البنطلون كسر او من غير
    كسرة واحد او اتنين

    اللي انت عااااااااااوزه
    براحتك

    بس بصراحة انا ليه قلتلك اني عن نفسي بفضل الجاهز
    لان التفصيل بالاضافة الي انه بياخد وقت وانك مش بتقدر تتخيل شكل البدلة النهائي بعد ما تخلص

    يعني ممكن تتخيل شكل البدلة هتبقي تحفة لان القماشة عجباك
    تخلص البدلة تلاقي نفسك بتقول
    ايه ده
    مش هي دي

    واحيانا تختار قماشة عادية وتطلع بدلة تحفة

    لكن العيب الاكبر في التفصيل دلوقتي ان الشركات الكبيرة اللي بتفصل زي فيستيا ولورنزو واخواتهم
    بقوا بهوات

    مبقاش الترزي هناك بياخد مقاسك بالمازورة زي زمان
    لأ
    بيجيب لك بدلة جاهزة من عنده
    ويبتدي يعدل عليها في المقاس

    حسب مقاسك

    ودي عن تجربة
    مش كويسة

    الافضل
    ترزي ياخد مقاسك بالظبط

    ده غير انهم كمان معندهمش بروفه
    يعني بتروح تستلم البدلة لما تخلص مرة واحدة

    ولو لاقيت فيها حاجة بيقولك اعدلها

    المهم ... عشان مطولش عليك
    هما مش وحشين وبرضه مش كفاءة اوي

    يعني لو لاقيت ترزي بره سمعت وتاكدت انه كويس وشفت حد فصل عنده
    جربه

    بس خللي بالك من الحشو بتاع البدلة
    لان الترزية بره احيانا بيحطوا حشو زبالة

    يضيع البدلة وكمان ميستحملش
    غسلة والتانية في البخار تلاقيه باظ

    لكن بصراحة حشو فيستيا ولورنزو - تفصيل
    معقول

    كمان سمعت ان "موريس حنا" عنده تفصيل
    بس مجربتوش

    ممكن تسأل عنده

    وده فروعه كتير
    منها في وسط البلد - بيتهيألي ش شريف
    ومنها في شارع بيروت - مصر الجديدة
    وفرع في جنينه مول
    وفرع في شارع البطراوي في مدينة نصر

    معرفش ليه فروع تانية ولا لأ

    بس ده لو لاقيت عنده تفصيل هتلاقي اسعاره اوووفر شوية
    بس اسمه ان حاجته فعلا حلوة وتمنها فيها - بس مجربتوش
    وكفاية انه من اوائل الترزية اللي دخلوا البدل في مصر
    من التلاتينات تقريبا

    وربنا يكرمك
    واي خدمة

  9. #9
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة khaoooda مشاهدة المشاركة
    بص يا ريس
    هو الميزة في التفصيل انك بتنقي وتختار اللي انت عاوزه في البدلة
    يعني
    اتنين زرار
    ثلاثة
    جيب واحد
    جيبين فوق بعض - نازلة موضة شوية خاصة في بدل slim لكن مش ظريفة بصراحة
    اي حاجة انت عاوزها
    حشو زيادة في الصدر مثلا
    البنطلون كسر او من غير
    كسرة واحد او اتنين

    اللي انت عااااااااااوزه
    براحتك

    بس بصراحة انا ليه قلتلك اني عن نفسي بفضل الجاهز
    لان التفصيل بالاضافة الي انه بياخد وقت وانك مش بتقدر تتخيل شكل البدلة النهائي بعد ما تخلص

    يعني ممكن تتخيل شكل البدلة هتبقي تحفة لان القماشة عجباك
    تخلص البدلة تلاقي نفسك بتقول
    ايه ده
    مش هي دي

    واحيانا تختار قماشة عادية وتطلع بدلة تحفة

    لكن العيب الاكبر في التفصيل دلوقتي ان الشركات الكبيرة اللي بتفصل زي فيستيا ولورنزو واخواتهم
    بقوا بهوات

    مبقاش الترزي هناك بياخد مقاسك بالمازورة زي زمان
    لأ
    بيجيب لك بدلة جاهزة من عنده
    ويبتدي يعدل عليها في المقاس

    حسب مقاسك

    ودي عن تجربة
    مش كويسة

    الافضل
    ترزي ياخد مقاسك بالظبط

    ده غير انهم كمان معندهمش بروفه
    يعني بتروح تستلم البدلة لما تخلص مرة واحدة

    ولو لاقيت فيها حاجة بيقولك اعدلها

    المهم ... عشان مطولش عليك
    هما مش وحشين وبرضه مش كفاءة اوي

    يعني لو لاقيت ترزي بره سمعت وتاكدت انه كويس وشفت حد فصل عنده
    جربه

    بس خللي بالك من الحشو بتاع البدلة
    لان الترزية بره احيانا بيحطوا حشو زبالة

    يضيع البدلة وكمان ميستحملش
    غسلة والتانية في البخار تلاقيه باظ

    لكن بصراحة حشو فيستيا ولورنزو - تفصيل
    معقول

    كمان سمعت ان "موريس حنا" عنده تفصيل
    بس مجربتوش

    ممكن تسأل عنده

    وده فروعه كتير
    منها في وسط البلد - بيتهيألي ش شريف
    ومنها في شارع بيروت - مصر الجديدة
    وفرع في جنينه مول
    وفرع في شارع البطراوي في مدينة نصر

    معرفش ليه فروع تانية ولا لأ

    بس ده لو لاقيت عنده تفصيل هتلاقي اسعاره اوووفر شوية
    بس اسمه ان حاجته فعلا حلوة وتمنها فيها - بس مجربتوش
    وكفاية انه من اوائل الترزية اللي دخلوا البدل في مصر
    من التلاتينات تقريبا

    وربنا يكرمك
    واي خدمة
    بجد بجد حضرتك جامد جدا جدا ومتشكر ياباشا وانا كنت بفكر اروح فستيا ..........
    بس بردو حضرتك ماقلتش الفرق بين التلات اسامى اللى انا كتبتهم فى المشاركة السابقة وسعر التفصيل بيتراوح من كام .................

ضوابط المشاركة

  • لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
  • لا تستطيع الرد على المواضيع
  • لا تستطيع إرفاق ملفات
  • لا تستطيع تعديل مشاركاتك